Zaznacz stronę

Reklama na Youtube

Ogromny zasięg, mnogość formatów i możliwości targetowania reklam.

Reklama Youtube

Z badań wynika, że 3/4 Polaków korzystających z Internetu odwiedza serwis YouTube. Warto dotrzeć do nich z reklamą, która ma bardzo duży zasięg, a jednocześnie jest bardzo tania, dzięki bardzo korzystnym opcjom rozliczeń. Reklamy można bardzo dokładnie targetować, dzięki czemu możemy precyzyjnie dotrzeć z komunikatem reklamowym.

    Najczęstsze pytania:

    Gdzie pojawia się reklama?

    W serwisie YouTube mamy dwie główne formy reklamowe:

    • Reklama in-stream, czyli reklama wyświetlana przed odtwarzanym filmem
    • Reklama discovery, która wyświetla się obok odtwarzanego filmu w wynikach wyszukiwania

    Najpopularniejsza jest forma reklamy in-stream z możliwością pominięcia, gdzie widz ma możliwość pominięcia reklamy po 5 sekundach. Płacisz tylko za obejrzenie min. 30 sekund filmu lub kliknięcie w baner towarzyszący i np. wejście na stronę www). Oprócz tego reklama może w całości pojawić się przed filmem (bez możliwości pominięcia), w trakcie filmu (z opcją pominięcia lub nie) oraz w przerywnikach (dotyczy krótkich filmów reklamowych, do 6 sekund). Kontaktując się znami zaproponujemy najlepszą opcję wyboru formatu reklamy.

    Kto zobaczy moją reklamę?

    Metody targetowania reklam są takie same jak w przypadku reklam w sieci reklamowej Google. Możemy wybrać następujące metody kierowania:

    • Dane demograficzne: wiek, płeć, status rodzicielski oraz dochód gospodarstwa domowego
    • Lokalizacja: miejsce zamieszkania, miejsca często odwiedzane
    • Zainteresowania: ustalane na podstawie aktywności w Internecie (bardzo dużo opcji)
    • Tematy: reklama będzie się wyświetlać osobom, które oglądają filmy o określonej tematyce
    • Miejsca docelowe: wskazujemy konkretne filmy lub kanały na YouTube przy których będą wyświetlać się nasze reklamy

    Jak płacę za reklamę?

    Na Youtube rozliczamy się za ilość obejrzeń filmu reklamowego (CPV). Dzięki współpracy z nami otrzymujesz polską fakturę z 23% VAT. Płatność regulujesz przelewem. Dzięki temu nie musisz się martwić o kartę firmową, niezbędną przy samodzielnym uruchamianiu kampanii. Nie masz również kłopotów z zaksięgowaniem zagranicznej faktury od Google i samodzielnym naliczaniem podatku VAT.

    Ile to kosztuje?

    Youtube ma bardzo duży zasięg i najlepiej sprawdza się przy promowaniu nowych produktów, promocji na dany produkt lub wizerunku firmy. Stąd budżet reklamowy powinien wynosić minimum 1000zł, aby uzyskać dużą skalę działań i dobre wyniki. Przy niszowych produktach kierowanych do wybranej grupy osób, budżet może być oczywiście niższy. Cena końcowa składa się z kwoty przeznaczanej bezpośrednio do Google na działania reklamowe w serwisie Youtube oraz z naszej prowizji (25-30% budżetu kampanii).

    Co ważne płacisz tylko za faktycznie obejrzane reklamy – rozliczamy się w modelu CPV, co jest bardzo wygodne i zarazem bardzo tanie. Przykładowo koszt obejrzenia reklamy w formacie in-stream z możliwością pominięcia zazwyczaj wynosi ok. 10-15gr. Czyli przy budżecie 1000zł można uzyskać nawet 10 000 wyświetleń reklamy – dodając do tego możliwość prezycyjnego targetowania reklam – uzyskujemy bardzo atrakcyjną i tanią opcję zareklamowania naszego produktu szerokiej publiczności.

    Jakie są korzyści reklam na YouTube?

    Reklamy w serwisie Youtube są podobne do reklam telewizyjnych, a ich udział w rynku powiększa się z roku na rok. Serwis jest odwiedzany przez 3/4 osób korzystających z Internetu w Polsce, co daje bardzo duży zasięg i możesz dzięki temu dotrzeć do bardzo dużej ilości osób. Precyzyjne targetowanie odbiorców dodatkowo zwiększa skuteczność przekazu – możemy bowiem zawęzić grupę odbiorców reklamy do naszych potencjalnych klientów, dzięki czemu nie wydajemy budżetu na kierowanie przekazu do osób, które nie zainteresują się naszym produktem. Jest to ogromny plus w porównaniu np. do reklam telewizyjnych, gdzie przekaz wyświetlany jest wszystkim. Warto wspomnieć również o kosztach – reklama w Youtube jest dużo tańsza, dzięki świetnym modelom rozliczeniowym (CPV – płacisz tylko za faktycznie obejrzany materiał wideo), a do tego cały ruch jest bardzo dokładnie mierzalny – doskonale wiesz jak odbiorcy zareagowali na Twój film reklamowy, ile czasu go oglądali i co zrobili dalej (wyszli czy odwiedzili Twoją stronę www).

    Chcesz rozpocząć kampanię na Youtube?

    Skontaktuj się z nami, prześlij film który chcesz promować, a prześlemy Ci wycenę.