Zaznacz stronę

Reklama w poczcie Gmail

Trafiaj z reklamą do użytkowników Gmaila.

Reklama Gmail

to wyświetlanie komunikatu reklamowego wyglądającego jak zwykła wiadomość w skrzynce odbiorczej w poczcie Gmail. Reklama może dotrzeć do szerokiego grona osób, ponieważ z poczty Google korzysta ok. 7 mln użytkowników. Reklamę można targetować np. według odbieranej i wysyłanej korespondencji – czasami pozwala to wyprzedzić konkurencję w niektórych działaniach.

    Najczęstsze pytania:

    Jak wygląda taka reklama?

    Reklama pojawia się w skrzynce odbiorczej użytkownikach Gmaila, praktycznie jak zwykły e-mail, jest tylko oddzielony od reszty wiadomości oraz posiada napis „Reklama”. Posiada nadawcę (na urządzeniach mobilnych również logo), temat, krótki tekst oraz obraz marketingowy. Po kliknięciu na wiadomość rozwija się ona, jak klasyczny mailing – widzimy wtedy cały tekst oraz obraz i możemy przejść na stronę www.

    Kto zobaczy moją reklamę?

    Jest bardzo dużo metod kierowania reklam:

    • Dane demograficzne: wiek, płeć, status rodzicielski oraz dochód gospodarstwa domowego
    • Lokalizacja: miejsce zamieszkania, miejsca często odwiedzane
    • Zainteresowania: ustalane na podstawie aktywności w Internecie (bardzo dużo opcji)
    • Tematy: reklama będzie się wyświetlać osobom, które oglądają strony o określonej tematyce lub wysyłają maile o tematyce zbliżonej do nas interesującej
    • Słowa kluczowe: wskazujemy konkretne słowa kluczowe, które muszą znaleźć się w wysyłanych lub odbieranych wiadomościach, aby reklama się wyświetliła
    • Lista klientów: pokazuj reklamy Gmail osobom, które zostawiły u Ciebie swój adres e-mail – taką listę wysyłamy do Google i osoby, które posiadają konto Gmail zobaczą reklamę – alternatywa dla tradycyjnego mailingu.

    Ile to kosztuje?

    Koszt oczywiście zależy od wybranej grupy targetowej oraz lokalizacji, ale ta forma reklamy jest dość tania, ponieważ rozliczanie następuje tylko za kliknięcie w wiadomość reklamową i jej rozwinięcie – zazwyczaj koszt takiej operacji to ok. 15-20gr, a budżet na tą formę reklamową zazwyczaj mieści się w granicach 250-500zł netto.

    Dla kogo ta forma reklamy?

    Z uwagi na to, że pojawiamy się osobom, które w danej chwili nie mają potrzeby skorzystania z oferowanej usługi bądź zakupu produktu, należy tą formę reklamy traktować jako „wizerunkową”. W związku z tym najlepiej sprawdza się dla firm, które chcą poprawić zasięg (rozpoznawalność marki) lub oferują coś za darmo, np. do przetestowania – wtedy można osiągnąć najlepsze efekty. Ta forma reklamy nie przekłada się na wzrost sprzedaży tu i teraz, jak ma to miejsce chociażby w przypadku zwykłej reklamy w wyszukiwarce. 

    Jakie są główne korzyści tych reklam?

    Ta forma reklamy traktowana jest jako alternatywa dla tradycyjnych mailingów reklamowych, które z uwagi na RODO stały się mniej popularne i mniej bezpieczne dla reklamodawców, ponieważ bazę mailową musimy skądś pozyskać i musimy mieć pewność, że użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości reklamowych. W związku tym podobny efekty otrzymujemy poprzez reklamę Gmail i dodatkowo trafiamy do bardziej sprecyzowanych odbiorców. Dodatkowo nie musimy tworzyć atrakcyjnych wizualnie mailingów HTML, co wymaga wiedzy lub nakładów finansowych, nie musimy płacić za samo wysłanie wiadomości oraz martwić się, że mail nie dotrze, bo wpadniem w SPAM. Tutaj wszystko opiera się na systemie reklamowym Google – płacimy tylko za fizyczne kliknięcie i rozwinięcie reklamy, a nie za samo wysłanie wiadomości!

    Wszystkie ruchy dokładnie monitorujemy – wiemy ile osób widziało reklamę zwiniętą, ile ją rozwinęło, ile kliknęło i weszło na stronę www, a także ile osób np. przesłało wiadomość dalej, np. do swoich znajomych, bo w tej formie reklamowej też istnieje taka możliwość.

    Chcesz poznać kwotę potrzebną na promocję w poczcie Gmail?

    Skontaktuj się z nami, podaj branżę, zakres działania i kilka przykładowych słów kluczowych na które chciałbyś się wyświetlać. Przygotujemy dla Ciebie niezobowiązującą ofertę na reklamę w wyszukiwarce.